Άλφα Εναντίον Φίξ και όποιος αντέξει ...


Σε παλαιότερο άρθρο μας είχαμε αναφερθεί στην Eλληνική αγορά μπύρας που εμφανίζει έντονα συμπτώματα μονοπωλίου. Η προσπάθεια της μπύρας «Βεργίνα» εδώ και δώδεκα χρόνια δεν ήταν αρκετή για να ταράξει τα «ήρεμα» νερά της Eλληνικής αγοράς μπύρας.

Φαίνεται όμως πως η επανακυκλοφορία της παραδοσιακής μπύρας Fix Hellas δημιουργεί «τριγμούς» στην αγορά όχι μόνο γιατί οι πρώτες ενδείξεις από τις αλυσίδες λιανικής είναι εξαιρετικά θετικές, αλλά και γιατί η επανακυκλοφορία της μπύρας Fix Hellas συνδυάστηκε με άριστη ποιότητα, ευρηματική συσκευασία, ικανοποιητική διανομή και πετυχημένη διαφήμιση.

Σύμφωνα με δειγματοληπτική έρευνα που κάναμε σε επιλεγμένα σημεία πώλησης, οι Έλληνες καταναλωτές ψηφίζουν μαζικά Fix Hellas όπου είναι διαθέσιμη και οι προβολές που άρχισαν σε σημεία λιανικής κυριολεκτικά «πετάνε». Η «απειλή» αυτή ήταν φυσικό να προκαλέσει την αντίδραση της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας» η οποία εκδηλώθηκε (μέχρι στιγμής) με:
  1.      Διαφημιστική καμπάνια που εστιάζει στο (όντως εντυπωσιακό) «κοινωνικό πρόσωπο» της εταιρίας: 1.173 εργαζόμενοι, 16.2 εκ. Ευρώ σε πράσινη τεχνολογία και δράσεις, 26.5 εκ. Ευρώ σε επενδύσεις, 4.5 εκ. Ευρώ συνεισφορά στην κοινωνία και τον πολιτισμό, καταβολή δεκάδων εκατομμυρίων Ευρώ σε φόρους και εισφορές κ.ά. είναι τα βασικά «όπλα» της καμπάνιας αυτής.

  2.      Την αναβάθμιση του σήματος «ΑΛΦΑ» (παλαιότερα ιδιοκτησία της Φιξ) που η «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» αγόρασε από την Εθνική Τράπεζα. Όπως αναφέρεται σε σχετικό Δελτίο Τύπου «Η επιστροφή στις γνήσιες, αυθεντικές αξίες που  αντέχουν στον χρόνο αποτελεί μία σύγχρονη τάση. Έτσι, η μπύρα ΑΛΦΑ κοιτάζοντας πίσω είδε μπροστά. Είδε μια νέα πρόταση σε μια "παλιά" συσκευασία, την ΑΛΦΑ Ρετρό, που μας φέρνει πάλι κοντά στις αληθινές ελληνικές απολαύσεις. Η ΑΛΦΑ Ρετρό είναι κάτι παραπάνω από μια νέα φιάλη. Πρόκειται για μια συσκευασία η οποία έχει ιδιαίτερη αξία, διότι μας θυμίζει ότι τα καλύτερα είναι τα απλά και ότι μόνο αυτά αντέχουν στις δοκιμασίες. Είναι λοιπόν για όλους μας μια πρόσκληση να ζήσουμε ξανά όμορφες, καθημερινές στιγμές, όπως μόνο εμείς ξέρουμε».
     Η νέα φιάλη ΑΛΦΑ Ρετρό επιστρατεύεται μπροστά στον κίνδυνο της ευρηματικής, παραδοσιακής φιάλης που επανακυκλοφόρησε η Fix Hellas καλύπτοντας (κυρίως) την αγορά των μπαρ, των περιπτέρων και άλλων σημείων κατανάλωσης και δείχνει την μεγάλη «ανησυχία» της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας» μήπως η ιστορία επαναληφθεί: Την δεκαετία του 1960, η «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» εκμεταλλευόμενη ιδανικά τις τότε συνθήκες της Eλληνικής αγοράς, κυριολεκτικά υποκατέστησε το μονοπώλιο της Fix Hellas, αλλά τώρα κινδυνεύει να χάσει σημαντικά μερίδια αφού δεν υπάρχει άλλη μεγάλη «δεξαμενή» από την οποία η Fix Hellas θα μπορούσε να κερδίσει έδαφος στην ελληνική αγορά.

     Είναι πάντως θετικό το γεγονός ότι η «αντίδραση» αυτή μεταχειρίζεται (εξ όσων μπορούμε να γνωρίζουμε) θεμιτά «όπλα», χωρίς επιστράτευση μεθόδων «κάτω από την μέση» - η "απομίμηση" της ευρηματικής, παραδοσιακής φιάλης Φιξ δεν αποτελεί τίποτα άλλο από μια απλή «ένδειξη ανησυχίας» αλλά και επαγγελματισμού.

     Ο τελικός κριτής παραμένει ο Έλληνας καταναλωτής που θα αποφασίσει για την μελλοντική έκβαση του πραγματικού «πολέμου της μπύρας» που μόλις ξεκίνησε!

πηγή: beer-pedia.com from  casss.gr


3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μποϋκοτάζ στο καρτέλ της μπύρας, την Αθηναϊκή Ζυθοποιεία, θυγατρική της πολυεθνικής Heineken που έχει καταφέρει να κάνει παράδοση στην Ελλάδα τις άθλιες μαζικής καταναλωσεις νερομπυρες της και τρομερά βρόμικο πόλεμο στις πραγματικές ελληνικές ζυθοποιίες.

Το καρτέλ της μπίρας
Πώς η πολυεθνική Heineken έκλεισε τον δρόμο στην ελληνική «Βεργίνα».

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=175626&ct=75&dt=17/09/2006

citizen είπε...

καλημέρα σας όλη η κεντρική ιδέα είναι τι θα αποφασίζει ο έλληνας καταναλωτής μια και στην Ελλάδα είμαστε, θα αποφασίσει να στηρίξει εταιρείες που τόσα χρόνια τον "κοροϊδεύουν"? Για να μην χρησιμοποιήσω βαρύτερη λέξη, οι ελληνικές εταιρείες (ευτυχώς όχι όλες) έχουν δημιουργήσει καρτελ πρώτα με το να μην ασχολούνται με το περιβάλλον και έπειτα προσπαθώντας να οικονομήσουν εις βάρος του κάθε καταναλωτή αλλά και του κράτους! Αυτό έπρεπε να σε απασχολεί και όχι η μπύρα Βεργίνα που μια χαρά είναι και σίγουρα θα πάει καλά , αρκεί να στηρίζεται στα δικά της πόδια.
Τελειώνοντας επισυνάπτω μερικά παραδείγματα για το ποιος είναι ο δρόμος που θα έπρεπε να ακολουθήσουν οι εταιρείες γενικότερα:

http://serraia.blogspot.com/2010/07/amstel.html


http://www.naftemporiki.gr/presspoint//release.asp?id=146584


http://www.naftemporiki.gr/presspoint//release.asp?id=123958

Giorgio M είπε...

Σίγουρα όλοι θέλουν το κάλο των ελλήνων , των ελληνικών προϊόντων και του "Δαυίδ" εναντίον του Γολιάθ . Στη σημερινή αναμέτρηση Real Sosiedad - Real Madrid υποστήριζα την πρώτη . Πάντα ο μικρός είναι πιο συμπαθής . Όμως όταν μιλάμε για εταιρίες τα πράγματα ίσως να είναι λίγο διαφορετικά , διότι μιλάμε και για μερικές χιλιάδες εργαζομένων όπως και για μερικές χιλιάδες οικογενειών . Καλό λοιπόν θα ήταν πριν πούμε δεν θέλω την τάδε ή την δείνα εταιρία να σκεφτούμε και αυτούς που θα πληγούν πολύ περισσότερο απο τις πολυεθνικές . Τα παραδείγματα του Citizen είναι μια ένδειξη για το domino που μπορεί να προκληθεί αν σταματήσει να αγοράζει πχ ελληνικά κριθάρια η Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα ή αν κλείσει ένα εργοστάσιο της η Coca Cola "μποϋκοταροντας" τελικά έλληνες εργαζομένους . Ευχαριστώ . Γεώργιος Μ .

Δημοσίευση σχολίου



 

Beer CY - All about Beer at Cyprus - Όλα για την Μπύρα στην Κύπρο Copyright © 2010


All rights reserved